Apakah Fire Bekam?

Apakah Fire Bekam?

Sebagai sebahagian daripada proses penuaan semulajadi, salah satu kesan sampingan sesetengah orang hadapi adalah genangan kedua-dua darah dan hasil sampingan cecair tisu penghubung di dalam badan. Sebab-sebab mengapa ini berlaku adalah tidak difahami sepenuhnya, walaupun ia boleh mempunyai banyak kaitan dengan hakikat bahawa kebanyakan orang yang bekerja menghabiskan banyak sekali masa mereka duduk tetap, yang tidak betul-betul menggalakkan banyak peredaran yang baik.

Amalan bekam api adalah hampir setua penyelesaian Cina purba perubatan seperti akupunktur, dan apabila anda berfikir tentang pada dasarnya, ia berkongsi banyak matlamat yang sama juga.

Semasa sesi bekam api, pesakit diletakkan rata di atas perut mereka, dan pengamal bekam api masuk dengan satu set cawan kukuh, dan sumber kecil api. Lilin adalah apa yang biasanya digunakan, satu-satunya keperluan untuk cawan adalah bahawa mereka dibuat daripada bahan yang tahan lama dan tahan api, seperti kaca atau seramik.

Api ini swabbed di atas rim dalaman cawan, memanaskan udara di bahagian dalam daripada itu, afterword cawan itu diletakkan dengan cepat pada kulit yang terdedah belakang pesakit. Idea umum adalah bahawa api menyebabkan udara berkembang di dalam cawan itu, dan apa rim cawan dimeterai terhadap kulit pesakit, vakum dicipta.

Vakum berbalas sastera pada kulit pesakit, dan di dalamnya terletak potensi penyembuhan latihan kebakaran bekam itu. Dengan membuat sedutan, prosedur yang sebenarnya menyebabkan penyumbatan dalam aliran bendalir dalam tisu penghubung badan untuk membebaskan diri mereka. Sensasi yang anda boleh harapkan apabila menjalani prosedur seperti ini adalah sesuatu seperti beberapa jenis urutan yang profesional. Anda benar-benar akan dapat merasakan ketegangan dalam badan anda, terutamanya dalam otot belakang anda, bermula untuk membebaskan. Ia agak pengalaman yang menyegarkan.

Kerana anda benar-benar bermain dengan api, mungkin terdapat kebimbangan mengenai sama ada atau tidak bekam api adalah sesuatu yang selamat untuk amatur untuk melaksanakan. Anda mahu manfaat terapeutik memanfaatkan kebijaksanaan perubatan Cina purba, tetapi anda tidak mahu berakhir di dalam bilik kecemasan dalam proses. Ia satu soalan dengan sempurna adil, dan jawapannya adalah bahawa itu benar selamat hanya selagi akal dilaksanakan.

Jangan sekali-kali mendapatkan nyala lilin berhampiran daging sebenar anda, dan tidak membenarkan api untuk memanaskan bahan cawan sehingga tahap di mana ia akan menyakitkan apabila mereka membuat hubungan dengan kulit anda. Vakum itu sendiri mempunyai potensi untuk meninggalkan tanda kecil atau calar pada kulit, tetapi mereka tidak membimbangkan. Walaupun tanda-tanda mungkin akan hilang dalam masa beberapa beberapa jam untuk beberapa hari, kesan penyembuhan bekam api akan berlangsung selama lebih lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar