Penjagaan Scar Asli

Penjagaan Scar Asli

Hampir semua daripada kita akan perlu berurusan dengan parut pada satu titik atau yang lain, dan ia boleh menjadi tanda trauma sesuatu yang jahat yang berlaku menyebabkan parut. Mencari jalan untuk mengurangkan kemunculan parut boleh menjadi sangat penting untuk mengurangkan tekanan dan kemurungan peringatan ini boleh menyebabkan. Mujurlah, terdapat beberapa ubat-ubat herba yang boleh datang dengan mudah.

1) Aloe: Anda mungkin biasa dengan manfaat aloe apabila berurusan dengan membakar, tetapi ia juga boleh membantu menggalakkan penyembuhan dan mengurangkan parut untuk kecederaan lain. Sap berair ini boleh mengurangkan keradangan, juga. Ia tidak boleh digunakan untuk membuka luka. Juga, tunggu sehingga incisions pembedahan telah sembuh sebelum merawat parut dengan lidah, kerana ia boleh melambatkan penyembuhan di bawah syarat-syarat ini.

2) Calendula: Pot marigold adalah salah satu daripada nama-nama lain calendula ini. Ia adalah relatif marigold, dan kedua-duanya Annuals cerah dalam katil bunga banyak. Sap dari batang dan bunga sering digunakan sebagai antiseptik herba. Beberapa kajian awal menunjukkan bahawa ia boleh mempercepatkan penyembuhan dan mengurangkan parut. Malah, herba ini telah digunakan dalam Perang Saudara Amerika Syarikat dan juga kedua-dua Perang Dunia di medan perang untuk mencegah jangkitan dan penyembuhan kelajuan. Ia dianggap selamat untuk kebanyakan orang.

3) Timun Paste: Sama ada ia dengan sendiri atau sebahagian daripada campuran dengan putih telur, pes timun boleh membantu menangani jerawat dan parut lain. Puri timun dan memohon sebagai topeng ke kawasan masalah itu, maka hendaklah ia ditetapkan untuk dua puluh minit. Selepas itu, bilas dengan air sejuk dan keringkan.

4) Minyak Zaitun: Apabila saya membuat ekstrak minyak, saya hampir sentiasa memilih minyak zaitun dengan sifat penyembuhan. Ia bukan hanya cara-cara pengeluaran, ia adalah sebahagian daripada proses. Walaupun selepas penyembuhan telah berlaku, ia boleh membantu membuang kemerahan ketinggalan. Perlahan-lahan sapukan pada kawasan yang dua atau tiga kali sehari.

5) Minyak Pokok Teh: melegakan kesakitan topikal juga manfaat minyak pokok teh. Jika anda mempunyai kulit kering, anda mungkin perlu untuk melembapkan selepas menggunakan minyak pada kulit. Ia secara umumnya dianggap sebagai selamat. Ia juga mempunyai bau yang kuat dan tag harga yang tinggi.

6) Kunyit: Terdapat banyak kegunaan untuk penghuni ini rak rempah. Ia boleh bertindak sebagai ubat tahan sakit topikal, mengurangkan keradangan dan membantu menangani parut. Ia boleh membantu dengan psoriasis dan kulit yang lain syarat dan boleh membantu mencegah jangkitan dalam kecederaan ringan.

7) Vitamin E: Terdapat sedikit atau tidak ada bukti yang menyokong penggunaan minyak Vitamin E dalam penyembuhan parut. Yang berkata, ramai orang menggunakannya dan bersumpah dengan hal itu. Sesetengah doktor juga mengesyorkan. Jika anda memilih untuk menggunakannya, menonton untuk ruam, seperti yang telah diketahui boleh menyebabkan dermatitis pada orang sensitif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar