Bagaimana Pemulihan Sembelit Pindah usus anda Naturally?

Bagaimana Pemulihan Sembelit Pindah usus anda Naturally?

Walaupun ubat sembelit boleh melakukan keajaiban, bantuan yang terbaik untuk sembelit terus menjadi pencegahan. Hidup kehidupan yang lebih sihat dengan memakan dan melakukan kerja adalah ubat sembelit semulajadi yang secara semula jadi akan membuat anda jauh dari semua perasaan sengsara yang datang bersama-sama dengan sembelit atau sebarang masalah gastrousus untuk kebaikan. Berikut adalah beberapa perubahan gaya hidup dan aktiviti yang anda boleh lakukan sebagai satu bentuk pencegahan sembelit. Seperti mana-mana kebimbangan kesihatan yang lain, pencegahan adalah dasar yang terbaik untuk mengelakkan kesan negatif daripada sembelit pada hari kami untuk kehidupan hari.

1. Move Your Body Untuk Pindah Usus. Selain memastikan tubuh anda sihat, senaman boleh menjadi melegakan sembelit yang baik dengan membuat fungsi organ-organ anda dengan betul. Orang yang tidak aktif lebih terdedah kepada sembelit berbanding yang aktif. Selamat pagi berjalan kaki yang mudah boleh pergi jauh kedua-dua sebagai cara yang lebih sihat hidup dan melegakan sembelit.

2. Heed The Call Of Nature. Jika anda mendapati diri melawan keinginan untuk membuat membuang air besar hanya kerana anda tidak mahu pergi ke tandas awam atau jadual anda terlalu ketat, tidak mengendahkannya. Masa yang paling sesuai untuk menggerakkan usus adalah apabila keinginan semula jadi anda ada.

3. Ambil masa anda. Kesabaran boleh menjadi rawatan yang benar untuk sembelit jika anda mengambil kira hakikat bahawa membuat membuang air besar mengambil masa. Sebenarnya jika anda cuba untuk menggerakkan usus anda dengan cara tergesa-gesa, anda mungkin tidak dapat untuk lulus najis sama sekali, jadi berehat sedikit dan bersabar.

4. Potty-Latihan. Kanak-kanak tidak adalah satu-satunya yang memerlukan tandas latihan. Anda boleh melatih diri anda dengan memilih masa yang tertentu dan bersara ke bilik air sama ada anda mempunyai keinginan untuk membuat air besar atau tidak. Tidak lama kemudian, badan anda akan mengenali rutin sebagai masa apabila ia mempunyai untuk bergerak usus dan bergerak anda secara semulajadi akan menjadi satu perkara yang biasa.

5. Minum Up. Air sangat penting untuk organ-organ anda dan yang termasuk usus anda. Jika usus anda mengandungi jumlah yang mencukupi air, najis anda cenderung untuk menjadi lebih lembut menjadikannya lebih mudah untuk lulus. Walau bagaimanapun, terdapat ramai orang yang gagal untuk melihat air sebagai melegakan sembelit semulajadi dan cenderung untuk menghadkan jumlah air yang mereka minum hingga 8 gelas atau kurang sehari. Walaupun, ramai profesional penjagaan kesihatan menasihatkan anda untuk minum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari, diet moden kita natrium yang tinggi, tinggi lemak dan panggilan tinggi kolesterol lebih dari 8 gelas.

6. Dairy. Jika anda mengalami sembelit, menyimpan diari makanan boleh menjadi cara yang baik untuk mengesan jenis makanan yang anda makan. Dengan cara ini, anda boleh menyemak makanan yang anda makan pada hari yang lain jika anda mengalami sembelit hari ini.

Apabila A Remedy Asli Untuk Sembelit Tidak Lagi Kerja Raya

Terdapat banyak sebab mengapa kebanyakan dari kita mengalami sembelit seperti tekanan, gaya hidup tidak aktif, atau diet yang tidak sihat. Walau bagaimanapun, terdapat kes-kes, apabila rawatan sembelit semulajadi tidak lagi berfungsi dan isu dengan sembelit disebabkan oleh keadaan perubatan yang lebih serius dan boleh menjadi tanda-tanda penyakit ini.

Jika perubahan gaya hidup dan diet anda gagal untuk mendapatkan keputusan yang baik dan masalah sembelit anda berterusan dan / atau menjadi teruk, anda perlu berjumpa dengan doktor anda dengan segera untuk diagnosis yang lebih baik daripada keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar