Guess Granny Mengetahui After All

Guess Granny Mengetahui After All

Kehidupan telah menjadi begitu pantas bahawa kita tidak mempunyai masa dan kesabaran untuk menyelesaikan apa-apa masalah pada kita sendiri dan sentiasa mencari penyelesaian readymade yang berubah kadang-kadang menjadi agak mahal. Beberapa penyelesaian komplikasi biasa dengan baik boleh di dalam kabinet dapur kami atau belakang rumah yang entah bagaimana kini telah menjadi cerita nenek tua itu.

Batuk mudah menyerang kita dan kita lari ke kedai ubat untuk penyelesaian apabila ianya telah lega dengan susu panas dan madu atau teh panas dengan lemon. Sesetengah jangkitan tekak biasa juga lenyap dengan proses mudah untuk berkumur dengan garam larut dalam air suam.
Berapa banyak syampu dan tonik rambut yang telah anda cuba dan kecewa dengan untuk menyelesaikan masalah kelemumur. Apabila semua yang anda boleh lakukan adalah untuk memohon campuran badam dan minyak di rambut anda beberapa minit sebelum mencuci! Mencampurkan jus lemon dalam syampu biasa anda juga sangat membantu.
Nafas berbau boleh diselesaikan dengan mudah dengan mengunyah beberapa pelaga atau daun pasli yang kaya dengan klorofil dan bertindak seperti Songkhla a. Jika anda tidak suka bau pelaga atau rasa pasli di dalam mulut anda, maka anda boleh menggunakan jus lemon sebagai bilasan terakhir.
Senak jika disyaki dapat diuruskan dengan meminum segelas air yang dicampur dengan bahagian yang sama baking soda.
Jadual makan yang tidak betul dan makanan ringan telah membuat sembelit kejadian yang biasa berlaku di kalangan semua kumpulan umur. Pada bayi ia boleh dilegakan dengan bijirin bran atau dengan menambah hanya sedikit gula tambahan untuk susu mereka. Orang dewasa boleh memasukkan lebih banyak buah-buahan dalam diet mereka; mempunyai beberapa susu panas sebelum tidur menambah dua sudu minyak kastor untuk keadaan yang kronik. Mengambil jus lemon dalam air suam juga sangat berkesan untuk melegakan keadaan ini.
Kegatalan kulit seperti kaki atlet juga diubati dengan merendam kaki dalam air suam yang dicampur dengan satu bahagian cuka kepada empat bahagian air.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar