Masalah berpeluh - Bagaimana untuk Penyembuhan Mereka Naturally

Masalah berpeluh - Bagaimana untuk Penyembuhan Mereka Naturally

Peluh berlebihan sering kali boleh menjadi satu masalah yang memalukan untuk mempunyai. Kebanyakan mereka yang mengalami ini lebih daripada mungkin mempunyai keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis. Hiperhidrosis, pendek, biasanya satu keadaan di mana seseorang berpeluh sedalam-dalamnya dalam keadaan tertentu yang biasanya tidak memerlukan peluh berlebihan. Dan, peluh menuangkan dari kelenjar peluh yang terletak di tangan, kaki dan ketiak. Dalam usaha untuk mendapatkan memegang masalah ini, ia adalah yang terbaik bahawa anda tahu bagaimana untuk menyembuhkan peluh berlebihan dan memahami apa langkah-langkah yang perlu anda ambil untuk berbuat demikian.

Terdapat satu tan orang yang mengalami hiperhidrosis. Masalah berpeluh seperti ini boleh melakukan kerosakan kepada gaya hidup anda secara keseluruhan. Sebagai contoh, bayangkan diri anda berpeluh dalam situasi di mana anda tidak melakukan apa-apa aktiviti fizikal. Bagaimana pula mempunyai tangan berpeluh betul sebelum anda kira-kira untuk bersalaman dengan seseorang? Hiperhidrosis juga boleh menyebabkan bau badan, peluh penuh dengan bakteria. Ini boleh membawa ramai orang luar, terutama bagi mereka yang aktif dating. Keadaan ini boleh merosakkan kehidupan sosial anda, dan anda perlu mencari cara untuk menyembuhkan peluh berlebihan supaya ia tidak lagi mengambil kawalan semua yang anda lakukan!

Dengan semua yang menyatakan, di sini adalah beberapa tips yang boleh membantu anda menyembuhkan masalah peluh berlebihan anda:

Deodoran dan Antiperspirants

Deodoran dan antiperspirants adalah sebahagian daripada produk yang lebih biasa digunakan untuk mengubati masalah peluh berlebihan. Ia mengandungi bahan kimia yang dikenali sebagai aluminium klorida, yang dikenali untuk menghentikan dan mencegah hiperhidrosis. Anda boleh menggunakan di kaunter atau kekuatan preskripsi deodoran dan antiperspirants dengan tahap yang tinggi aluminium klorida, tetapi anda juga harus berhati-hati dengan ini, kerana mereka sering boleh menyebabkan kerengsaan pada kulit. Di kawasan-kawasan badan yang lain, kaedah yang lebih kukuh rawatan mungkin perlu digunakan.

Badan Bau Masalah

Pertimbangkan untuk menggunakan krim antiseptik dan anti-bakteria untuk membersihkan badan anda, terutamanya di kawasan di mana anda mempunyai masalah yang paling berpeluh. Anda juga boleh menghilangkan rambut di kawasan-kawasan tertentu di mana berlaku berpeluh yang paling, seperti rambut cenderung untuk mengumpul bakteria yang menyebabkan bau badan.

Perubatan Mulut

Doktor anda boleh menetapkan ubat oral untuk membantu mengubati berpeluh. Terdapat pelbagai ubat-ubatan preskripsi yang boleh membantu menghapuskan hiperhidrosis, tetapi anda perlu untuk berunding dengan doktor keluarga anda untuk mengetahui sama jenis ubat-ubatan yang sesuai untuk anda.

Pembedahan dan Prosedur lain

Satu lagi pilihan adalah pembedahan. Dalam prosedur seperti ini, seorang pakar bedah akan masuk dan membuang kelenjar peluh anda di kawasan masalah tertentu (seperti di ketiak anda). Anda juga boleh mendapatkan suntikan botox, yang boleh membantu menghapuskan masalah peluh anda. Ingat - Pilihan ini hanya perlu dipertimbangkan dalam kes yang teruk, kerana mereka datang dengan timbunan kesan sampingan.

Akhirnya, anda perlu mencari jalan untuk mengubati berpeluh anda, dan pilihan ini boleh membantu anda sampai ke sana. Pertimbangkan menggunakan gabungan rawatan semula jadi pertama, kerana mereka telah terbukti untuk menghapuskan masalah berpeluh sama sekali!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar